Na początku bardzo dziękuję Wszystkim za pięknie prowadzone notatki i regularne przesyłanie maili. Jestem z Was bardzo dumna! Udowodniliście, że KLASA 1C jest niezawodna i w każdych warunkach pracuje na medal.
Brawo!!!
Dzisiaj ruszamy do Ameryki Północnej :)
Otwórzcie książki na stronie 78 - 79.
What can you see in the photos? - co widzicie na zdjęciach:
Zdjęcia przedstawiają totemy Indian amerykańskich, którzy byli pierwszymi mieszkańcami Ameryki Północnej. Każde plemię Indian miało swój totem, który symbolizował więź plemienia z przodkami. Totemy przedstawiały postaci ludzkie lub zwierzęce, na przykład pierwszy totem przedstawia orła. Totemy przedstawione w podręczniku oraz wiele innych można obecnie podziwiać w Parku Stanleya w Vancouver w Kanadzie.
Potraficie wskazać na mapie Vancouver i Kanadę?
Miejsce to jest jest bardzo licznie odwiedzane przez turystów.
Spróbujmy razem opisać wygląd totemów.
What colour are the totems? - Jakiego koloru są totemy?
Na obrazku mamy kilka nowych słów. Odnajdźcie je, przeczytajcie je i przetłumaczcie razem ze mną.
wing - skrzydło
teeth - zęby
teeth - zęby
beak - dziób
chin - podbródek
Teraz wpiszcie poszczególne słowa do słownika DIKI i posłuchajcie ich prawidłową wymowę.
Spróbujcie teraz wymień nowe słowa w przypadkowej kolejności i wskazać odpowiednie elementy na zdjęciach.
Zapiszmy w zeszytach temat i nowe słowa:
Lesson 18th May
Topic: Wonderful World.
w indiańskim tańcu. Możecie udawać miny różnych totemów, np. z rozpostartymi ramionami, z wyszczerzonym
zębami lub szeroko otwartymi oczami.
Nagranie 2.30
Exercise 2 /p. 78 Draw and say.
Spróbujmy opisać wygląd totemów z naszej książki,
np.:
It’s got a big head and big feet. - On ma ....
It’s green, yellow and red. - To jest ...
Exercise 3 /p. 78 Listen and sing.
Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać czytając słowa:
Nagranie 2.31
One, two,
One, two, three!
Small hands, small hands,
Big hands, big hands.
Small hands, small hands,
Big hands, big hands.
One, two,
One, two, three!
Small feet, small feet,
Big feet, big feet.
Small feet, small feet,
Big feet, big feet.
One, two,
One, two, three!
Small eyes, small eyes,
Big eyes, big eyes.
Small eyes, small eyes,
Big eyes, big eyes.
One, two,
One, two, three!
Small ears, small ears,
Big ears, big ears.
Small ears, small ears,
Big ears, big ears.
One, two,
One, two, three!
Small mouth, small mouth,
Big mouth, big mouth.
Small mouth, small mouth,
Big mouth, big mouth.
Jak widzicie w sekcji CLASS PROJECT przedstawiono różne totemy, wykonane przez inne dzieci. To całkiem fajny pomysł, szczególnie teraz, gdy przebywamy tyle czasu w domu. Kto ma ochotę wykonać swój własny totem - zachęcam gorąco :)
Ok, open your workbook at page 94 and write the date.
Ćwiczenie 1 / str. 94
- Napiszcie wyrazy po śladzie i połączcie je z odpowiednimi częściami totemu.
Ćwiczenie 2 / str. 94
- Proszę przeczytać ciąg wyrazów w każdym wierszu i dopisać
brakujący wyraz. Dla pewności możecie sprawdzić nowe słowa w zeszycie.
Ćwiczenie 3 / str. 95
Popatrzcie na totem, przeczytajcie zdania i zakreślcie odpowiedzi Yes lub No.
Ćwiczenie 4 / str. 95
W pierwszej ramce rysujecie swój totem, a w następnej rysujecie totem Waszego kolegi/koleżanki. Ale jak?
Ponieważ nie spotykacie się teraz osobiście pozostaje Wam wykonać telefon i słownie opisać swój totem koledze/koleżance oraz posłuchać jego/jej opisu i na tej podstawie wykonać rysunek. Ponieważ nie każdy ma taką możliwość - jest to zadanie dla chętnych !!!
Oczywiście opisujemy w języku angielskim :)
np.:
My totem has got a yellow beak .....
Ok, that's all for today.
Take care and see you on Wednesday.
Bye-bye!!!
Zapiszmy w zeszytach temat i nowe słowa:
Lesson 18th May
Topic: Wonderful World.
wing - skrzydło
teeth - zęby
beak - dziób
chin - podbródek
Wróćmy do książki na stronę 78.
Exercise 1 /p. 78 Listen and play.
Włączcie muzykę i spróbujcie poruszać się po pokojuWróćmy do książki na stronę 78.
Exercise 1 /p. 78 Listen and play.
w indiańskim tańcu. Możecie udawać miny różnych totemów, np. z rozpostartymi ramionami, z wyszczerzonym
zębami lub szeroko otwartymi oczami.
Nagranie 2.30
Exercise 2 /p. 78 Draw and say.
Spróbujmy opisać wygląd totemów z naszej książki,
np.:
It’s got a big head and big feet. - On ma ....
It’s green, yellow and red. - To jest ...
Exercise 3 /p. 78 Listen and sing.
Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać czytając słowa:
Nagranie 2.31
One, two,
One, two, three!
Small hands, small hands,
Big hands, big hands.
Small hands, small hands,
Big hands, big hands.
One, two,
One, two, three!
Small feet, small feet,
Big feet, big feet.
Small feet, small feet,
Big feet, big feet.
One, two,
One, two, three!
Small eyes, small eyes,
Big eyes, big eyes.
Small eyes, small eyes,
Big eyes, big eyes.
One, two,
One, two, three!
Small ears, small ears,
Big ears, big ears.
Small ears, small ears,
Big ears, big ears.
One, two,
One, two, three!
Small mouth, small mouth,
Big mouth, big mouth.
Small mouth, small mouth,
Big mouth, big mouth.
Jak widzicie w sekcji CLASS PROJECT przedstawiono różne totemy, wykonane przez inne dzieci. To całkiem fajny pomysł, szczególnie teraz, gdy przebywamy tyle czasu w domu. Kto ma ochotę wykonać swój własny totem - zachęcam gorąco :)
Ok, open your workbook at page 94 and write the date.
Ćwiczenie 1 / str. 94
- Napiszcie wyrazy po śladzie i połączcie je z odpowiednimi częściami totemu.
Ćwiczenie 2 / str. 94
- Proszę przeczytać ciąg wyrazów w każdym wierszu i dopisać
brakujący wyraz. Dla pewności możecie sprawdzić nowe słowa w zeszycie.
Ćwiczenie 3 / str. 95
Popatrzcie na totem, przeczytajcie zdania i zakreślcie odpowiedzi Yes lub No.
Ćwiczenie 4 / str. 95
W pierwszej ramce rysujecie swój totem, a w następnej rysujecie totem Waszego kolegi/koleżanki. Ale jak?
Ponieważ nie spotykacie się teraz osobiście pozostaje Wam wykonać telefon i słownie opisać swój totem koledze/koleżance oraz posłuchać jego/jej opisu i na tej podstawie wykonać rysunek. Ponieważ nie każdy ma taką możliwość - jest to zadanie dla chętnych !!!
Oczywiście opisujemy w języku angielskim :)
np.:
My totem has got a yellow beak .....
Ok, that's all for today.
Take care and see you on Wednesday.
Bye-bye!!!
Alicja Pater obecna
OdpowiedzUsuńJakub Chojnacki obecny
OdpowiedzUsuńAntoni Królikowski obecny
OdpowiedzUsuńLucas ROGOWSKI obecny
OdpowiedzUsuńLena Zbyszewska obecna
OdpowiedzUsuńKatarzyna Duszewska obecna
OdpowiedzUsuńNadia Gajewska obecna
OdpowiedzUsuńNadia Rygielska obecna
OdpowiedzUsuńIzabela Bednarska obecna
OdpowiedzUsuńKaja Hejnowska1c
OdpowiedzUsuńAntek Buława obecny.:)😀
OdpowiedzUsuńKasia Czech obecna.
OdpowiedzUsuńDariusz Szpanko obecny
OdpowiedzUsuńJan Dmowski obecny
OdpowiedzUsuńWojtek obecny.
OdpowiedzUsuńAleksandra Kozieł obecna.
OdpowiedzUsuńIga Iskierska obecna
OdpowiedzUsuńBlanka Bednarska obecna
OdpowiedzUsuńAleks Stalica obecny
OdpowiedzUsuńJulia Kozłowska obecna.
OdpowiedzUsuńEmilka Szmit obecna
OdpowiedzUsuńAntoni Stempień obecny
OdpowiedzUsuń