Na początku bardzo dziękuję Wszystkim za pięknie prowadzone notatki i regularne przesyłanie maili. Jestem z Was bardzo dumna! Udowodniliście, że KLASA 1A jest niezawodna i w każdych warunkach pracuje na medal.
Brawo!!!
Dzisiaj ruszamy do Ameryki Północnej :)
Otwórzcie książki na stronie 78 - 79.
What can you see in the photos? - co widzicie na zdjęciach:
Zdjęcia przedstawiają totemy Indian amerykańskich, którzy byli pierwszymi mieszkańcami Ameryki Północnej. Każde plemię Indian miało swój totem, który symbolizował więź plemienia z przodkami. Totemy przedstawiały postaci ludzkie lub zwierzęce, na przykład pierwszy totem przedstawia orła. Totemy przedstawione w podręczniku oraz wiele innych można obecnie podziwiać w Parku Stanleya w Vancouver w Kanadzie.
Potraficie wskazać na mapie Vancouver i Kanadę?
Miejsce to jest jest bardzo licznie odwiedzane przez turystów.
Spróbujmy razem opisać wygląd totemów.
What colour are the totems? - Jakiego koloru są totemy?
Na obrazku mamy kilka nowych słów. Odnajdźcie je, przeczytajcie je i przetłumaczcie razem ze mną.
wing - skrzydło
teeth - zęby
teeth - zęby
beak - dziób
chin - podbródek
Teraz wpiszcie poszczególne słowa do słownika DIKI i posłuchajcie ich prawidłową wymowę.
Spróbujcie teraz wymień nowe słowa w przypadkowej kolejności i wskazać odpowiednie elementy na zdjęciach.
Zapiszmy w zeszytach temat i nowe słowa:
Lesson 18th May
Topic: Wonderful World.
Wróćmy do książki na stronę 78.
Exercise 1 /p. 78 Listen and play.
- Włączcie muzykę i spróbujcie poruszać się po pokoju
w indiańskim tańcu. Możecie udawać miny różnych totemów, np. z rozpostartymi ramionami, z wyszczerzonym
zębami lub szeroko otwartymi oczami.
Nagranie 2.30
Exercise 2 /p. 78 Draw and say.
Najpierw spróbujemy opisać wygląd totemów z książki, np.:
It’s got a big head and big feet. - On ma ....
It’s green, yellow and red. - To jest ...
Teraz wymyślcie swój własny TOTEM. Naszkicujcie PROSTY RYSUNEK w zeszycie a na koniec zapiszcie dwa proste zdania, jak powyżej.
Exercise 3 /p. 78 Listen and sing.
Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać czytając słowa:
Nagranie 2.31
One, two,
One, two, three!
Small hands, small hands,
Big hands, big hands.
Small hands, small hands,
Big hands, big hands.
One, two,
One, two, three!
Small feet, small feet,
Big feet, big feet.
Small feet, small feet,
Big feet, big feet.
One, two,
One, two, three!
Small eyes, small eyes,
Big eyes, big eyes.
Small eyes, small eyes,
Big eyes, big eyes.
One, two,
One, two, three!
Small ears, small ears,
Big ears, big ears.
Small ears, small ears,
Big ears, big ears.
One, two,
One, two, three!
Small mouth, small mouth,
Big mouth, big mouth.
Small mouth, small mouth,
Big mouth, big mouth.
Jak widzicie w sekcji CLASS PROJECT przedstawiono różne totemy, wykonane przez inne dzieci. To całkiem fajny pomysł, szczególnie teraz, gdy przebywamy tyle czasu w domu. Kto ma ochotę wykonać swój własny totem - zachęcam gorąco :)
Ok, open your workbook at page 94 and write the date.
Ćwiczenie 1 / str. 94
- Napiszcie wyrazy po śladzie i połączcie je z odpowiednimi częściami totemu.
Ćwiczenie 2 / str. 94
- Proszę przeczytać ciąg wyrazów w każdym wierszu i dopisać
brakujący wyraz. Dla pewności możecie sprawdzić nowe słowa w zeszycie.
Ćwiczenie 3 / str. 95
Popatrzcie na totem, przeczytajcie zdania i zakreślcie odpowiedzi Yes lub No.
Ćwiczenie 4 / str. 95
- nie robimy :)
Ok, that's all for today.
Take care and see you on Friday.
Bye-bye!!!
Zapiszmy w zeszytach temat i nowe słowa:
Lesson 18th May
Topic: Wonderful World.
wing - skrzydło
teeth - zęby
beak - dziób
chin - podbródek
Wróćmy do książki na stronę 78.
Exercise 1 /p. 78 Listen and play.
- Włączcie muzykę i spróbujcie poruszać się po pokoju
w indiańskim tańcu. Możecie udawać miny różnych totemów, np. z rozpostartymi ramionami, z wyszczerzonym
zębami lub szeroko otwartymi oczami.
Nagranie 2.30
Exercise 2 /p. 78 Draw and say.
Najpierw spróbujemy opisać wygląd totemów z książki, np.:
It’s got a big head and big feet. - On ma ....
It’s green, yellow and red. - To jest ...
Teraz wymyślcie swój własny TOTEM. Naszkicujcie PROSTY RYSUNEK w zeszycie a na koniec zapiszcie dwa proste zdania, jak powyżej.
Exercise 3 /p. 78 Listen and sing.
Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać czytając słowa:
Nagranie 2.31
One, two,
One, two, three!
Small hands, small hands,
Big hands, big hands.
Small hands, small hands,
Big hands, big hands.
One, two,
One, two, three!
Small feet, small feet,
Big feet, big feet.
Small feet, small feet,
Big feet, big feet.
One, two,
One, two, three!
Small eyes, small eyes,
Big eyes, big eyes.
Small eyes, small eyes,
Big eyes, big eyes.
One, two,
One, two, three!
Small ears, small ears,
Big ears, big ears.
Small ears, small ears,
Big ears, big ears.
One, two,
One, two, three!
Small mouth, small mouth,
Big mouth, big mouth.
Small mouth, small mouth,
Big mouth, big mouth.
Jak widzicie w sekcji CLASS PROJECT przedstawiono różne totemy, wykonane przez inne dzieci. To całkiem fajny pomysł, szczególnie teraz, gdy przebywamy tyle czasu w domu. Kto ma ochotę wykonać swój własny totem - zachęcam gorąco :)
Ok, open your workbook at page 94 and write the date.
Ćwiczenie 1 / str. 94
- Napiszcie wyrazy po śladzie i połączcie je z odpowiednimi częściami totemu.
Ćwiczenie 2 / str. 94
- Proszę przeczytać ciąg wyrazów w każdym wierszu i dopisać
brakujący wyraz. Dla pewności możecie sprawdzić nowe słowa w zeszycie.
Ćwiczenie 3 / str. 95
Popatrzcie na totem, przeczytajcie zdania i zakreślcie odpowiedzi Yes lub No.
Ćwiczenie 4 / str. 95
- nie robimy :)
Ok, that's all for today.
Take care and see you on Friday.
Bye-bye!!!
Janek Majewski obecny :D
OdpowiedzUsuńLaura Zdańkowska
OdpowiedzUsuńSzymon N. Obecny
OdpowiedzUsuńPaweł Butkiewicz obecny
OdpowiedzUsuńAnia obecna
OdpowiedzUsuńMax obecny.
OdpowiedzUsuńMichał obecny
OdpowiedzUsuńMarcel lekcje odrobione.
OdpowiedzUsuńOliwia obecna
OdpowiedzUsuńNina Wierzbicka obecna
OdpowiedzUsuńNatan Iwanowski obecny
OdpowiedzUsuńFabian Okrzeja obecny
OdpowiedzUsuńOskar obecny
OdpowiedzUsuńZuzia Wawreszuk obecna
OdpowiedzUsuńAmelia obecna
OdpowiedzUsuńGabriel Lisowski obecny
OdpowiedzUsuń