poniedziałek, 18 maja 2020

Klasa 2A - 18.05.2020

Good morning to you :)
How are you today?

Na początku bardzo dziękuję Wszystkim za pięknie prowadzone notatki i regularne przesyłanie maili. Jestem z Was bardzo dumna! Udowodniliście, że KLASA 2A jest niezawodna i w każdych warunkach pracuje na medal.
Brawo!!!

Dzisiaj zaczniemy podsumowanie ROZDZIAŁU 5. 
Zapraszam!

First, open your book at page 56.
Read all the words in the green frame.
Now, close the book and try repeat the words.

Na początek otwórzcie książkę na str. 56.
Przeczytajcie wszystkie słowa w zielonej ramce.
Teraz zamknijcie książkę i spróbujcie powtórzyć te słowa z pamięci.

To samo robimy ze stroną 58 i 60.

Jak macie to szczęście, że obok Was jest ktoś kto ma wolną chwilkę, poproście go aby popytał Was z tych słów.
Jak jest koszula?
Jak są sandały?
itd.

Ok, now we are ready to do our revision :)
Teraz jesteśmy gotowi na nasze powtórzenie.

Open your book at page 62 - 63.

Exercise 1 /p. 62 Listen, point and say.
                                  Posłuchaj, wskaż i powiedz.

Posłuchajcie wypowiedzi i wskażcie właściwy obrazek.
Mam nadzieję, że nie macie z tym zadaniem żadnych problemów. 

Nagranie 2.13


Exercise 2 /p. 62 Read. Then listen to your teacher and write.

Przeczytajcie słowa w ramce. Przetłumaczcie je. Które słowa jest najłatwiej zapisać, a które najtrudniej?
Ponieważ nie jesteśmy razem w szkole i nie mam jak podyktować Wam słów z ramki zrobimy to zadanie inaczej. 
Przyjrzyjcie się słowom jeszcze raz, zamknijcie podręcznik i spróbujcie zapisać najpierw łatwe a następnie trudne słowa samodzielnie i z pamięci. Zróbcie to gdzieś na brudno, w starym zeszycie albo dla zabawy w kuchni w płaskiej misce z mąką :) 

Exercise 3 /p. 62 Make and play.
Kolejne zadanie, które zrobimy trochę inaczej.
Przeczytajmy zdania w dymkach i przetłumaczmy je. 

Zapiszemy je sobie w zeszycie wraz z tematem:

                                  Lesson                                   18th May 
Topic: Unit 5 review. 

Zapiszcie:

Are you wearig a sweater?          - Czy jesteś ubrany w sweter?
Yes, I am.                                          - Tak, jestem.

No, I am not                                     - Nie, nie jestem.

My sweater is red.                          - Mój sweter jest czerwony.

Uwaga!!! 
W liczbie mnogiej - używany - are - są

My shoes are green.                        - Moje buty zielone.


A teraz najfajniejsza część zadania - przygotujcie sobie 5 pytań, które zadacie komuś kto zna język angielski. Może to być ktoś z Waszej najbliższej rodziny ale może to być również kolega/koleżanka z klasy - wystarczy tylko zadzwonić. 
Uwaga! 
Na zadane pytanie trzeba odpowiedzieć - również po angielsku.

Ok, zabieramy się do roboty. Szykujemy sobie pytania. Zapiszemy je w tabeli. W tabeli zapiszcie również komu zadawaliście pytania.
Pamiętajcie, odpowiadamy:
Yes, I am.   albo   No, I am not.
Pamiętajcie, że Wy również odpowiadacie na pytania, ale Wasze odpowiedzi zapisują inni. 



Mam nadzieję, że udało Wam się wszystko ładnie zapisać :) 
Wracamy do podręcznika. 

Exercise 1 /p. 63 Look and say.
Spróbujcie nazwać wszystkie ubrania i liczby, które widzicie na rysunku.
  

Exercise 2 / p. 63 Read, listen and point. Play.

Niestety, nie mamy jak zagrać razem ale możemy to zrobić inaczej. 
- Przeczytajcie nazwy czynności w ramkach i je przetłumaczcie. Jeżeli czegoś nie pamiętacie - zerknijcie do zeszytu.
- Włączcie nagranie i wskażcie odpowiednie wyrażenia.
- Odtwórzcie nagranie ponownie, zatrzymujcie je po każdym zdaniu i spróbujcie powtórzyć pytanie i odpowiedź.

Nagranie 2.14

Teraz chwila zabawy z kostką. 
Rzucacie kostką i recytujecie fragment rymowanki, zamieniając nazwę czynności na tę, która jest zgodna z liczbą oczek. 

Ok, that's all for today.
See you on Friday :)
Bye-bye

17 komentarzy: