środa, 13 maja 2020

Klasa 3A - 13.05.2020

Hello, how are you today???
I hope you are fine.

First, open your book at page 56.
Read all the words in the green frame and try to translate them.

Na początek otwórzcie książkę na str. 56.
Przeczytajcie wszystkie słowa w zielonej ramce i spróbujcie je przetłumaczyć.

To samo robimy ze stroną 58.

Jak macie to szczęście, że obok Was jest ktoś kto ma wolną chwilkę, poproście go aby popytał Was z tych słów.
Jak jest sobota?
Jak jest flet?
itd.

Ok, now we can move on :)
Teraz możemy iść dalej.

Open your book at page 60.

Dzisiaj pouczymy się o czynnościach wykonywanych każdego dnia, czyli daily routines. 

Look at the words in the green frame. Let's translate them.

Zerknijcie na słowa w zielonej ramce i spróbujmy je przetłumaczyć:

evening              - wieczór
morning             - poranek
brush my teeth - myć zęby
have breakfast  - jeść śniadanie
have dinner       - jeść obiad 
get dressed        - ubrać się
wash                   - umyć się
wake up             - obudzić się
bored                 - znudzony
early                   - wcześnie
I'd like to sleep late. - Chciałbym spać do późna.
I'd like to stay up late. - Chciałbym chodzić późno spać.

Przeczytajcie sobie tłumaczenie wyrażeń.
Następnie posłuchajcie nagrania i powtarzajcie słowo za słowem za lektorem. Na koniec spróbujcie przeczytać samodzielnie, już bez tłumaczenia.

Nagranie 2.22

Ok, myślę, że jesteśmy gotowi na zapisanie nowych słów w zeszycie.

                                        Lesson                                  13th May
Topic: In the morning.

Zapiszcie słowa:

evening              - wieczór
in the evening   - wieczorem
morning             - poranek
in the morning - rano
brush my teeth - myć zęby
have breakfast  - jeść śniadanie
have dinner       - jeść obiad 
get dressed        - ubrać się
wash                   - umyć się
wake up             - obudzić się
bored                 - znudzony
early                   - wcześnie

I'd like to sleep late. - Chciałbym spać do późna.
I'd like to stay up late. - Chciałbym chodzić późno spać.


Wracamy do książki.
Popatrzcie na trzy zdjęcia w zadaniu 1. Na każdym z nich dzieci opowiadają o swoich codziennych czynnościach. 
Spróbujcie teraz skorzystać z tłumaczenia, które zapisałam Wam powyżej i przetłumaczyć te krótkie teksty. 

Udało się?

Zerknijcie na moje tłumaczenie, przetłumaczyliście tak samo?


Tekst 1:
Ben: Och, Monika, jestem taki znudzony. Rano budzę się wcześnie, myję się, ubieram, jem śniadanie, myję zęby i idę do szkoły. Jest tak każdego ranka.

Tekst 2:
Monica: I tak samo jest każdego wieczora. Jemy późny obiad, odrabiamy lekcje, gramy w gry komputerowe, myjemy się, myjemy zęby i idziemy wcześnie spać. Co chciałbyś robić Ben?

Tekst 3:
Ben: Chciałbym spać do późna każdego dnia, jeść śniadanie w łóżku i oglądać telewizję z tatą. Następnie chciałbym pójść do kina. Wieczorem, chciałbym pograć na komputerze i pójść późno spać.
Monica: Wiem, wiem. Chciałbyś, żeby codziennie była sobota.

Ok, teraz możemy odsłuchać całe nagranie. 
Spróbujcie śledzić tekst za lektorem i czytać go na głos. 
Zróbcie to przynajmniej dwa razy, lepiej utrwalicie nowy materiał :)

Nagranie 2.23

Teraz czas na nasze ćwiczenia.

Open your Workbook at page 74. Write the date.
Otwórzcie Wasze ćwiczenia na stronie 74. Zapiszcie datę. 

Exercise 1/p.74
Popatrzcie na zdjęcia i podpiszcie je wyrażeniami z ramki. W razie wątpliwości, macie tłumaczenie w zeszycie.

Exercise 2/p.74
Posłuchaj kolejny raz nagrania 2.23 i spróbuj uzupełnić tabelę naklejkami nazw czynności.  

Nagranie 2.23



Na koniec zapraszam Was ma krótki film o codziennych czynnościach - czyli daily routines. 

Spróbujcie wskazać, które z nich poznaliście dzisiaj na lekcji?




Ok, to tyle na dzisiaj. 
Trochę tego jest, wiec jak Wam wygodniej, możecie dzisiejszą lekcję rozłożyć sobie na dwa dni. Jak wolicie.
Najważniejsze jest jednak POWTARZANIE słówek i wyrażeń, to klucz do nauki języka angielskiego :)

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i do piątku :)
Bye-bye!!!

13 komentarzy: