Let's start with the song.
Zacznijmy od piosenki What do you like to do? - Co lubisz robić?
Poznaliśmy wiele ciekawych słów i wyrażeń, mam więc nadzieję, że większą część piosenki już rozumiecie :)
Open your books at page 68.
Otwórzcie książki na stronie 68.
Przeczytajmy nowe wyrażenia i dla pewności je przetłumaczmy.
ride a bike - jeździć na rowerze
watch TV - oglądać TV
listen to music - słuchać muzyki
text a friend - pisać wiadomość do kolegi
every day - każdego dnia
at the weekend - w weekend
Posłuchajcie teraz wyrażeń, a następnie powtórzcie je głośno i wyraźnie naśladując je w następujący sposób:
ride a bike – naśladujcie trzymanie kierownicy roweru,
watch TV – przełączanie kanałów pilotem,
listen to music – nakładanie słuchawek na uszy,
text a friend – pisanie palcami jednej ręki na drugiej.
Nagranie 2.16
Zajrzyjmy teraz do Snapa i Chatty. Co u nich słychać?
Zacznijmy od przetłumaczenia zdań, które wypowiadają postaci w historyjce. Zanim jednak przeczytacie je poniżej, spróbujcie samodzielnie je przetłumaczyć a dopiero na koniec porównajcie je z moim tłumaczeniem.
1. It’s my TV. - To mój telewizor.
2. Do you watch TV? - Czy ty oglądasz TV?
No, I don’t. - Nie, ja nie oglądam.
3. Do you ride your bike? - Czy ty jeździsz na rowerze?
Yes, I do. - Tak, ja jeżdżę.
4. I ride my bike at the weekend. - Ja jeżdżę na moim rowerze w weekend.
5. Oh! OK. - Och, ok.
6. Let’s ride our bikes. - Jedźmy na naszych rowerach!
Ok, myślę, że teraz możemy już odsłuchać całą historyjkę. Włączcie nagranie i spróbujcie w trakcie słuchania wskazywać odpowiednie obrazki.
Nagranie 2.17
Zapiszmy w zeszycie nowe słowa i wyrażenia:
Lesson 29th May
Topic: I like riding my bike.
ride a bike - jeździć na rowerze
watch TV - oglądać TV
listen to music - słuchać muzyki
text a friend - pisać wiadomość do kolegi
every day - każdego dnia
at the weekend - w weekend
Do you watch TV? - Czy ty oglądasz TV?
Do you watch TV every day? - Czy ty oglądasz TV każdego dnia?
Yes, I do. - Tak, ja oglądam.
No, I don’t. - Nie, ja nie oglądam.
Wracamy do książki na stronę 69.
Exercise 2 / p. 69 Listen, point and say.
Posłuchaj, wskaż i powiedź.
Popatrzcie na zdjęcia w tabeli i powiedzcie, o jakich czynnościach będą mówić John i Anna. Następnie włączcie nagranie i w trakcie słuchania próbujcie wskazać w tabeli właściwe informacje dotyczące Johna i Anny. Poćwiczcie powtarzanie zdań wypowiadanych przez dzieci.
Nagranie 2.18
Przejdźmy teraz do naszych ćwiczeń - strona 84 - 85.
Ćwiczenie 1 / str. 84
Proszę otoczyć pętlą właściwe słowa i zwroty.
Ćwiczenie 2 / str. 84
Przeczytajcie zdania a następnie połączcie je z odpowiednimi obrazkami.
Ćwiczenie 3 / str. 85
Proszę ułożyć zdania z rozsypanych wyrazów a następnie je zapisać. Pamiętajcie o dwóch regułach - zdanie zawsze zaczynamy dużą literą a kończymy kropką.
Ćwiczenie 4 / str. 85
Proszę odszukać i zaznaczyć słowa oraz zwroty na wężu wyrazowym.
Ok, that's all for today.
Take care, keep practice and see you next week.
Małgosia O.
OdpowiedzUsuńLena B.
OdpowiedzUsuńMateusz Sz
OdpowiedzUsuńMaks Reszke
OdpowiedzUsuńMarcel K.
OdpowiedzUsuńHanna G.
OdpowiedzUsuńMateusz G.
OdpowiedzUsuńJagoda P.
OdpowiedzUsuńHanna L.
OdpowiedzUsuńALVARO
OdpowiedzUsuńPiotr M
OdpowiedzUsuńKarolina Pyclik
OdpowiedzUsuńKarol Oniszczuk
OdpowiedzUsuńMarcel W.
OdpowiedzUsuńMarcin Czech obecny.
OdpowiedzUsuńKORNELIA Ł
OdpowiedzUsuńKasia J.
OdpowiedzUsuńNatalia I.
OdpowiedzUsuńOla M.
OdpowiedzUsuń