Let's start with the song.
Zacznijmy od piosenki What do you like to do? - Co lubisz robić?
Poznaliśmy wiele ciekawych słów i wyrażeń, mam więc nadzieję, że większą część piosenki już zrozumiecie :)
Open your books at page 68.
Otwórzcie książki na stronie 68.
Przeczytajmy nowe wyrażenia i dla pewności je przetłumaczmy.
ride a bike - jeździć na rowerze
watch TV - oglądać TV
listen to music - słuchać muzyki
text a friend - pisać wiadomość do kolegi
every day - każdego dnia
at the weekend - w weekend
Posłuchajcie teraz wyrażeń, a następnie powtórzcie je głośno i wyraźnie naśladując je w następujący sposób:
ride a bike – naśladujcie trzymanie kierownicy roweru,
watch TV – przełączanie kanałów pilotem,
listen to music – nakładanie słuchawek na uszy,
text a friend – pisanie palcami jednej ręki na drugiej.
Nagranie 2.16
Zajrzyjmy teraz do Snapa i Chatty. Co u nich słychać?
Zacznijmy od przetłumaczenia zdań, które wypowiadają postaci w historyjce. Zanim jednak przeczytacie je poniżej, spróbujcie samodzielnie je przetłumaczyć a dopiero na koniec porównajcie je z moim tłumaczeniem.
1. It’s my TV. - To mój telewizor.
2. Do you watch TV? - Czy ty oglądasz TV?
No, I don’t. - Nie, ja nie oglądam.
3. Do you ride your bike? - Czy ty jeździsz na rowerze?
Yes, I do. - Tak, ja jeżdżę.
4. I ride my bike at the weekend. - Ja jeżdżę na moim rowerze w weekend.
5. Oh! OK. - Och, ok.
6. Let’s ride our bikes. - Jedźmy na naszych rowerach!
Ok, myślę, że teraz możemy już odsłuchać całą historyjkę. Włączcie nagranie i spróbujcie w trakcie słuchania wskazywać odpowiednie obrazki.
Nagranie 2.17
Zapiszmy w zeszycie nowe słowa i wyrażenia:
Lesson 29th May
Topic: I like riding my bike.
ride a bike - jeździć na rowerze
watch TV - oglądać TV
listen to music - słuchać muzyki
text a friend - pisać wiadomość do kolegi
every day - każdego dnia
at the weekend - w weekend
Do you watch TV? - Czy ty oglądasz TV?
Do you watch TV every day? - Czy ty oglądasz TV każdego dnia?
Yes, I do. - Tak, ja oglądam.
No, I don’t. - Nie, ja nie oglądam.
Wracamy do książki na stronę 69.
Exercise 2 / p. 69 Listen, point and say.
Posłuchaj, wskaż i powiedź.
Popatrzcie na zdjęcia w tabeli i powiedzcie, o jakich czynnościach będą mówić John i Anna. Następnie włączcie nagranie i w trakcie słuchania próbujcie wskazać w tabeli właściwe informacje dotyczące Johna i Anny. Poćwiczcie powtarzanie zdań wypowiadanych przez dzieci.
Nagranie 2.18
Przejdźmy teraz do naszych ćwiczeń - strona 84 - 85.
Ćwiczenie 1 / str. 84
Proszę otoczyć
pętlą właściwe słowa i zwroty.
Ćwiczenie
2 / str. 84
Przeczytajcie zdania
a następnie połączcie je z odpowiednimi obrazkami.
Ćwiczenie 3 / str. 85
Proszę ułożyć
zdania z rozsypanych wyrazów a następnie je zapisać. Pamiętajcie
o dwóch regułach - zdanie zawsze zaczynamy dużą literą a
kończymy kropką.
Ćwiczenie 4 / str. 85
Proszę
odszukać i zaznaczyć słowa oraz zwroty na wężu wyrazowym.
Ok, that's all for today.
Take care, keep practice and see you next week.
Nikdem Jar obecny
OdpowiedzUsuńjulia M obecna
OdpowiedzUsuńOliwier N.obecny
OdpowiedzUsuńMaksym
OdpowiedzUsuńSzymon.P Obecny
OdpowiedzUsuńFranek obecny
OdpowiedzUsuńLiliana H
OdpowiedzUsuńAmelia Kr. Obecna
OdpowiedzUsuńAmelka Z.obecna
OdpowiedzUsuńAmelia Kul obecna
OdpowiedzUsuńAlan F. obecny
OdpowiedzUsuńJacek u obecny
OdpowiedzUsuńOriana obecna
OdpowiedzUsuńOrianka obecna
OdpowiedzUsuńJulia.Fim
OdpowiedzUsuńJulia.Dim
OdpowiedzUsuńNatalia Panicz była obecna tylko zapomnieliśmy się wpisać
OdpowiedzUsuńKornelia Pawłowska
OdpowiedzUsuń