Od dzisiaj NIE WYSYŁACIE mi swoich notatek, ale to nie znaczy, że nie musicie ich robić :)
Wszystko nadal zapisujecie i rozwiązujecie gdyż wyrywkowo będę prosiła wskazane osoby o przesłanie mi zrobionych lekcji :)
Ostatnio zaczęliśmy omawiać nowy rozdział o pogodzie - otwórzcie zatem Wasze książki na stronie 82.
Let's get started with new vocabulary:
Zacznijmy od nowego słownictwa. 
Przeczytajcie słowa wraz z tłumaczeniem. Następnie zróbcie to wraz z nagraniem. Link poniżej.
sunny      - słonecznie
rainy        - deszczowo
windy      - wietrznie
snowy      - śnieżnie
cloudy      - wietrznie
Powtórzcie teraz jeszcze raz wyrazy oznaczające zjawiska pogody, ilustrując je ruchem: 
sunny  – narysujcie rękami koło (słońce) i promyki
wokół niego,
cloudy – narysujcie dłońmi chmurkę, 
rainy    – pokażcie chodzenie pod parasolką, 
windy  – unieście ręce w górę i poruszajcie ramionami, 
snowy  – pokażcie spadające płatki śniegu: wznieście ręce do góry i opuszczajcie je, poruszając palcami.
Przejdźmy teraz do krótkiej historyjki.
Włączcie nagranie (link poniżej) i słuchając rozmów dzieci, spróbujcie wskazywać odpowiednie obrazki.
Spróbujmy razem przetłumaczyć zdania wypowiadane przez dzieci:
Kate: It’s snowy. Yippee!          - Jest śnieżnie. Hura!
Honey: Brrr! It’s cold.               - Jest zimno. 
Honey: It’s hot and sunny.      - Jest gorąco i słonecznie. 
Fred: Let’s play!                         - Pobawmy się.
Ok. Posłuchajcie teraz całego nagrania.
Jaką pogodę lubią bohaterowie podręcznika?
Jaką pogodę lubicie Wy najbardziej?
What weather does Kate like? - Jaką pogodę lubi Kate?
Zapiszmy temat w zeszycie:
                                    Lesson                                     27thMay
Topic: I like sun!
Zapiszcie :
What's the weather like today? - Jaka jest dzisiaj pogoda?
sunny                    - słonecznie
It's sunny.            -  Jest słonecznie.
It's sunny today. - Dzisiaj jest słonecznie.
rainy        - deszczowo
windy      - wietrznie
snowy      - śnieżnie
cloudy      - wietrznie
Czas na ćwiczenia.
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 100. Zapiszcie datę.
Open your workbook at page 100. Write the date.
Zadanie 1 / str. 100. 
Proszę popatrzcie na zdjęcia pogody i zakreślcie odpowiednie słowa. Macie pomoc w zeszycie.
Zadanie 2 / str. 100.
Nazwijcie zjawiska pogodowe na zdjęciach i dorysujcie odpowiednie symbole pogody w kółeczkach.
Ok, that's all for today.
Take care and see you tomorrow.
Bye-bye!!!
Aleksander Ż. obecny
OdpowiedzUsuńOla K obecna
OdpowiedzUsuńMargaret obecna
OdpowiedzUsuńJakub G obecny
OdpowiedzUsuńPola obecna
OdpowiedzUsuńMikołaj obecny
OdpowiedzUsuńWlada obecna
OdpowiedzUsuńWojtek Szymański obecny
OdpowiedzUsuńIgor obecny
OdpowiedzUsuńGosia G.
OdpowiedzUsuńHelena M.obecna
OdpowiedzUsuńKarol obecny
OdpowiedzUsuńAgata obecna
OdpowiedzUsuńOla F obecna
OdpowiedzUsuńWiktoria D. obecna.
OdpowiedzUsuńJulka obecna
OdpowiedzUsuńStanislav
OdpowiedzUsuńMarcel obecny
OdpowiedzUsuńBartosz K.
OdpowiedzUsuń