Good morning :)
Dzisiaj nauczymy się nazw kilku ubrań, choć jestem pewna, że część z tych słów dawno już znacie.
Otwórzcie podręczniki na stronie 86.
Przeczytajcie słowa z zielnej ramki i przetłumaczcie je.
Zróbcie to razem z nagraniem:
Nagranie 2.40
Dla pewności sprawdźcie czy przetłumaczyliście je tak samo:
shorts - szorty
T-shirt - podkoszulka
skirt - spódniczka
hat - kapelusz, czapka
sweater - sweter
jeans - dżinsy
Popatrzmy teraz na zdjęcia poniżej.
Zanim posłuchacie nagrania, nauczymy się nowego zwrotu:
I’ve got - ja mam
I've got a hat. - Ja mam czapkę.
Neil has got - Neil ma
Neil has got a sweater. - Neil ma sweter.
Przeczytajcie te zdania co najmniej ze dwa razy wraz z tłumaczeniem.
Ok, myślę, że jesteśmy gotowi na odsłuchanie całego opowiadania.
Nagranie 2.41
What’s the weather like in the photos? - Jaka jest pogoda na zdjęciach?
Wymieńcie nazwy ubrań jakie widzicie na zdjęciach.
Włączcie nagranie i spróbujcie powtórzyć zdania (dłuższe zdania zatrzymujcie po każdej frazie).
Zapiszmy nowe słowa i zwroty do zeszytu:
Lesson 24th June
Topic: Put on a sweater - załóż sweter
shorts - szorty
T-shirt - podkoszulka
skirt - spódniczka
hat - kapelusz, czapka
sweater - sweter
jeans - dżinsy
I’ve got - ja mam
I've got a hat. - Ja mam czapkę.
Neil has got - Neil ma
Neil has got a sweater. - Neil ma sweter.
Teraz możemy otworzyć ćwiczenia na stronie 104.
Ćwiczenie 1 / str. 104
Przeczytajcie nazwy ubrań i zakreślcie przy każdym z nich odpowiedni rysunek.
Ćwiczenie 2 / str. 104
Wytnijcie karty z ubraniami, które znajdziecie na końcu ćwiczeń. Włączcie nagranie 2.42 i ułóżcie w rzędzie karty z ubraniami, których nazwy wystąpią w nagraniu (sami wybieracie kolor ubrań). Na koniec spróbujecie opisać ubrania na kartach:
np.
I’ve got green shorts. I’ve got a red T-shirt.
That's all for today.
See you next time!
Bye-bye!!!
Aleksander Ż obecny
OdpowiedzUsuńOla K obecna
OdpowiedzUsuńPola obecna
OdpowiedzUsuńJula S.
OdpowiedzUsuńGosia G.
OdpowiedzUsuńKarol obecny
OdpowiedzUsuńHelena obecna
OdpowiedzUsuń