środa, 24 czerwca 2020

Klasa 1B - 24.06.2020

Good morning :)

Dzisiaj nauczymy się  nazw kilku ubrań, choć jestem pewna, że część z tych słów dawno już znacie.

Otwórzcie podręczniki na stronie 86. 



Przeczytajcie słowa z zielnej ramki i przetłumaczcie je. 
Zróbcie to razem z nagraniem:

Nagranie 2.40  

Dla pewności sprawdźcie czy przetłumaczyliście je tak samo:
shorts      - szorty
T-shirt     - podkoszulka
skirt          - spódniczka
hat            - kapelusz, czapka
sweater    - sweter
jeans        - dżinsy

Popatrzmy teraz na zdjęcia poniżej.




Zanim posłuchacie nagrania, nauczymy się nowego zwrotu:

I’ve got                              -  ja mam
I've got a hat.                   - Ja mam czapkę.


Neil has got                      - Neil ma
Neil has got a sweater.   - Neil ma sweter.

Przeczytajcie te zdania co najmniej ze dwa razy wraz z tłumaczeniem.

Ok, myślę, że jesteśmy gotowi na odsłuchanie całego opowiadania.

Nagranie 2.41

What’s the weather like in the photos? - Jaka jest pogoda na zdjęciach?
Wymieńcie nazwy ubrań jakie widzicie na zdjęciach.
Włączcie nagranie i spróbujcie powtórzyć zdania (dłuższe zdania zatrzymujcie po każdej frazie).

Zapiszmy nowe słowa i zwroty do zeszytu:

                                      Lesson                                24th June
Topic: Put on a sweater - załóż sweter

shorts      - szorty
T-shirt     - podkoszulka
skirt          - spódniczka
hat            - kapelusz, czapka
sweater    - sweter
jeans        - dżinsy

I’ve got                              - ja mam
I've got a hat.                   - Ja mam czapkę.


Neil has got                      - Neil ma
Neil has got a sweater.   - Neil ma sweter. 

Teraz możemy otworzyć ćwiczenia na stronie 104.

Ćwiczenie 1 / str. 104
Przeczytajcie nazwy ubrań i zakreślcie przy każdym z nich odpowiedni rysunek.

Ćwiczenie 2 / str. 104  
Wytnijcie karty z ubraniami, które znajdziecie na końcu ćwiczeń. Włączcie nagranie 2.42 i ułóżcie w rzędzie karty z ubraniami, których nazwy wystąpią w nagraniu (sami wybieracie kolor ubrań). Na koniec spróbujecie opisać ubrania na kartach:
np.
I’ve got green shorts. I’ve got a red T-shirt.

That's all for today.
See you next time!
Bye-bye!!!

7 komentarzy: